Reg. Psykoterapeutuddannelse

Formål med uddannelsen

Formålet med IFHI’s uddannelse er at uddanne studerende i en bred vifte af terapeutiske tilgange, herunder fænomenologi, kognitiv terapi, gestalt og NLP. Målet er at skabe en dybere forståelse for menneskets reaktioner på større kriser og traumer. Uddannelsen sigter mod at ruste de studerende til at anvende forskellige terapeutiske metoder i arbejdet med klienter, herunder personer ramt af PTSD, angst eller sorg, både i individuelle og gruppebaserede sammenhænge.

Fleksibel modulopbygning

Uddannelsen tilbyder en fleksibel struktur, så den kan gennemføres som enkeltmoduler eller som et samlet 4-årigt studie. De enkelte moduler fungerer som overbygning for andre terapeuter, der ønsker at styrke deres kompetencer inden for specifikke områder som PTSD eller traumebehandling. Modulerne er designet til at stå alene, men de indgår samtidig i en sammenhængende uddannelsesforløb, hvor der skabes forbindelser mellem de forskellige terapeutiske tilgange og perspektiver.

Støtte til studerende

Uddannelsen er også tilrettelagt for at støtte studerende, der har oplevet afbrydelser i deres studie på grund af livets udfordringer. IFHI tilbyder meritafklaring baseret på den modulære struktur, hvilket indebærer en individuel vurdering af tidligere uddannelsesforløb. Dette har til formål at identificere de nødvendige moduler og undervisning, som studerende mangler for at fuldføre uddannelsen. Målet er at give den nødvendige støtte og struktur til at genoptage studiet og opnå deres uddannelsesmæssige mål.

Studiets grundlag og kerne

IFHI’s uddannelse er baseret på et holistisk helhedssyn, der har til formål at skabe øget trivsel, glæde, livskraft, livsengagement og selvbevidsthed. Uddannelsen fokuserer på at uddanne psykoterapeuter, der kan arbejde med “det hele menneske” og hjælpe klienter med at leve i overensstemmelse med sig selv. Det holistiske perspektiv betyder, at terapeuten lærer at møde klienten, hvor de er, og arbejde med det, som klienten bringer op i nuet.

Professionel og etisk tiltræden

IFHI lægger vægt på en professionel, etisk og moralsk tilgang til det psykoterapeutiske felt, for at støtte de studerendes udvikling og tilegnelse af faglige kompetencer. Uddannelsen giver en referenceramme, der sikrer, at det sundhedsfremmende perspektiv og det faglige fundament udøves forsvarligt og ansvarligt. Terapeuten skal være i stand til at se det hele menneske og skabe en holistisk synergi med klienten, der respekterer dennes fortid, nutid og fremtidsønsker.

Gennem uddannelsen opnår terapeuten en bevidsthed om sig selv og klienten, hvilket danner grundlaget for et kompetent og etisk møde mellem terapeut og klient.

Studiehåndbog for Psykoterapeutuddannelsen
Her er holdet

Hvem er vi?

Jeg er den du kan dele det hele med uden at blive misforstået.
IMG_4181

Michael Molin

Founder & CEO
Torsten har en lang og bred baggrund fra hans tid som officer i forsvaret, hvor han har arbejdet med personale og lederudvikling m.m.
Torsten Jensen

Torsten Jensen

Sekretær & Studievejleder

Praktiske oplysninger om en 4-årig uddannelse hos IFHI – Institut for Human Intelligence Psykoterapeutuddannelse

1954 Frederiksberg C.
(Mandag - Fredag)
(10.00 - 15.00)